tiistai 30. kesäkuuta 2009

Garmin Connect toimii taas, tässä treenejä


Tässä vielä Velosport-keskiviikkolenkki
http://connect.garmin.com/player/7775773
Ja hellelenkki itsekseen: Sipoo, Paippinen, Kellokoski, Jokela, Rusutjärvi, Lahela
http://connect.garmin.com/player/7775741

keskiviikko 24. kesäkuuta 2009

Scott 2010 maantieuutus näyttää uutta suuntaa


Rungossa monia toiminnnalisia ja visuaalisia ideoita, jotka tekevät rungosta samalla siro että vahvan - kun katsoo sivulta profiilit ovat siroja, ylhäältä katsottuna profiilit ovat leveitä. Pyörän kehittämisessä on tähdätty liiallisen jäykistelyn jälkeen mukavuutta tuoviin muutaman millin joustoihin.

Satulan väritys, joka äkkiseltään näyttää Brooksin nahkalta tuo hienostuneen retroviittauksen menneeseen. Valkoisen satulan jälkeen näitä nähdään lisää kun 2010-mallistoja esitelllään? Pientä säätöä tarvittasiin: tankonauha myös ruskeaksi tai klassiseen tapaan valkoiseksi tähän pyörään ja Campagnolat kiinni.

Mainittakoon vielä, että Scott ei kuulu mielimerkkeihin, mutta on syytä pitää mieli avarana ja seurata muittenkin kun italialaisten tuotekehittelyä ja esteettistä linjoittelua.

keskiviikko 17. kesäkuuta 2009

Prototyyppisarjan Jopo kadulla. Museossahan tällaiset arvoesineet on.

Löytyikin oikein poseerauskuva lapsuuden kodin pihalta minusta ja prototyyppisarjan luksus-Joposta.
Kormatut tai alumiiniset vanteet, käsijarru etupyörään ja nuo mainitut tehdasasennetu valot. En muista yhtään miten menetin pyörän. Toisin kuin nykyään, tätä ei myyty vaan se taidettiin varastaa - onneksi monta vuotta tämän kuvan ottamisen jälkeen.


















































Satulaa, renkaita ja polkimia lukuunotamatta alkuperäinen protosarjan Jopo.
Tämän sarjan jälkeen tehtiin muotit varsinaisiin levypuristettuihin Jopoihin. Ja nekin muotit on tuhottu. Uudet putkirunkoiset Jopot tehtiin aluksi Hangossa, mutta nyt kaukoidässä.
Minulla oli harmaa tämän sarjan pyörä, jossa etukäsijarru ja Helkamalla laitetut valot.

tiistai 9. kesäkuuta 2009

Terästä nuo Colnagot - ja kauniinväristä maalia.









































































Tämä juttu on räätälöity Wegelle, joka pähkäilee (ehkä loputtomasti, jollei hieman auta)värivalinnan kanssa. Eddy Merckx -oranssi/sininen tai Italia-racing sininen.
Colnagon Master Light -luovutuksia näyttää kasautuvan Velosportiin, mikä vihjaa teräsrunkokiinnostuksen räjähtäneen megasuosioon.
Wege-parkaa pohtii kumpi oheisista väreistä on paras. Vastaan: molemmat. Toisen voisi rakentaa hiilarihaarukalla 2010-luvun tyyliin. Toinen kasattaisiin uustuotannossa olevista laatuosista 70 - 80-luvun osista. Paljon alumiiniä, ainakin kiekot, navat, satulaputki, ohjainkannatin ja tanko. Vaihtajat ja kammet - en tiedä - ehkä kuitenkin hiilaria, jotta olis top-of-line-laatua. Satulaksi Selle San Marcon Condor tai Rolls. Pulssin nousee liikaa näissä terästyöläisen hommista, joten lopetan tähän täältä.

Vuoden hanskat?













Ehkä jopa kahden. Ovat superlaadukasta nahkaa kauttaltaan. Ja tuo desing ja luova konsepti. Huh sanon minä. Ja toiminnasta piti huolen Jaakko joka klikkasi "order"-ikonia Wigglestä.
Nuo on Knogit - tyylikkäin pyöräilyvarustebrändi ainakin tänään.

maanantai 8. kesäkuuta 2009

Uusi Bianchi CtoC, leppoisaan kilpa-ajoon?

Bianchi test new C2C Infinito - BikeRadar Gallery

Barloworld testaa Biancih uutta versiota Coast to Coast hiilarirungosta, Infinitosta.
Omituista sinäänsä, sillä mallisarja on tarkoitettu leppoisaan cruisailuun harrastelijoille, kun HoC taast kovaa kilvanajoon. Nätti semi-Celeste väritys kuitenkin.
Tuplasatulatolppa? Ihmeellinen kahden kiristyspannan viritys tässä protossa. Katsokaa myös vaijerin läpivienti härskisti viistoputkeen.

Paul Smith interview by Rapha